برگزاری دو برنامه جنبی درچهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر،'رضا نوری' رئیس انجمن سفالگران شاهرود درباره كارگاه سفال در این شهر اظهار داشت: پیرو سیاست های مركز هنرهای تجسمی درباره عدم تمركز در بخش های هنری و استفاده از ظرفیت شهرستان ها، انجمن سفال شاهرود به عنوان اولین انجمن سفال، مورد توجه مركز هنرهای تجسمی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و به همین دلیل بنا شد دوسالانه سفال در شاهرود برگزار شود كه این امر میسر نشد.

وی افزود: بنابراین تصمیم گرفته شد كارگاه های سفال همزمان با چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در شهرستان شاهرود برگزار شود.

این سفالگر درباره تكنیك هایی كه قرار است در این كارگاه ارائه شود، گفت:فرایند سفالینه های خاكستری، حفر و چیدمان كوره تا طریقه پخت، لعاب روی اجسام میرا، ساخت شبكه، ساخت ظریف ترین و بزرگ ترین مشبك های جهان، ساخت یكی از مدل های قدیمی و ساخت یكی از لعاب های دوره ایلخانی با شیوه جدید از جمله مباحثی هستند كه در كارگاه مطرح می شوند.

وی با بیان اینكه دیدار از آرامگاه 'شیخ ابوالحسن خرقانی' و 'معماری دوره بایزید بسطامی' از برنامه های جنبی این كارگاه خواهد بود، ادامه داد:امكان حضور 40 سفالگر دراین كارگاه میسر است كه در صورت دریافت بودجه بیشتر،تعداد شركت كنندگان افزایش خواهد یافت.

كارگاه دو روزه سفال از برنامه های جشنواره تجسمی فجر با هدف انتقال تجربه های انجمن سفالگران شاهرود در طی 10 سال اخیر 10 و 11 اسفندماه برگزار می شود.

***

همایش'تحولات هنر انقلاب تا امروز' با ارائه هفت مقاله و یك میزگرد از دیگر برنامه های حاشیه ای چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر است.

'بررسی تحولات و دستاوردهای هنرهای تجسمی ایران پس از انقلاب اسلامی'،'پژوهش‌های تطبیقی میان هنرهای تجسمی امروز ایران و تحولات جهانی هنر'،'نظریه‌پردازی در اصول و مبانی اندیشه‌ هنر دینی در حوزه‌ی هنرهای تجسمی'،'گرایش‌های معنوی هنر در جهان معاصر با تاكید بر هنرهای تجسمی'، 'نقد و بررسی وضعیت آ‌موزش هنرهای تجسمی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی' و' نقد و بررسی تحولات هنرهای تجسمی معاصر ایران با تاكید بر هنر دوره‌ی انقلاب اسلامی' از جمله محورهای این همایش است.

براساس این گزارش مقاله‌هایی از حسن بلخاری (الوان ناری و نوری در رساله نوریه علاءالدوله سمنانی و تاثیر آن به نگارگری ایرانی) ، عبدالمجید حسینی‌راد (بازگشت به ارزشهای هنر عام ایرانی(هنر جدید) ، كاوه تیموری (نگاهی به هنر خوشنویسی در دوره انقلاب اسلامی(بررسی تأثیرات كمی و نوآورانه) ، حسنعلی پورمند (نقاشی متعالی انقلاب اسلامی)، نظام‌الدین امامی‌فر (سیر تحول پوستر پس از انقلاب اسلامی) ، محمد ستاری (بررسی تحولات عكاسی ایران در سه ده پس از انقلاب اسلامی ایران) و خشایار قاضی‌زاده (سیمای عدالت و داستان پیرزن و سلطان سنجر و بازتاب آن در نگارگری اسلامی ایران) در همایش چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر ارائه خواهد شد و میزگردی با حضور هنرمندان و پژوهشگران با موضوع 'واكاوی سرچشمه‌های الهام بخش هنر اسلامی در دنیای معاصر' دیگر برنامه‌ همایش جشنواره‌ فجر است.

جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 14 اسفند ماه برپاست.

فراهنگ**9173**1588





:: برچسب‌ها: باغ , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: